lördag 14 mars 2009

Ladd

Idag har jag haft officiella väntedagen. Klockan 10 skulle vi åka från Kalavasos in till Larnaca och Voroklini för att testa banan. Vi åkte inte förrän 20minuter senare. Och då åkte vi förbi Fredrik (pappas kompanjon) för att hämta hans mobil. Sedan stannade vi för att räta till cyklarna på flaket. Men efter mycket om och men så kom vi i alla fall fram.

Då började nästa väntan. Denna gången var det en väntan på att få ut nummerlapparna. Det var några tydkar framför oss (självklart) och de skulle väl ha ut en sisådär 20 lappar...

Men när vi tillslut kom ut på banan så var det värt väntan. Hujeda mig vad rolig banan var i år. I jämförelse mot förra året så var det mycket mindre stenar och det gick således snabbare nu. Dessutom hade de lagt till en extra nedförslöpa som var hur härlig som helst. Tighta svängar som man kunde luta ned i ordentligt och härliga dropp som gav fint pirr i magen.

Jag hade hur kul som helst på banan och benen verkade svara fint. De senaste dagarnas långpass verkar ha gjort gott för fibrerna. Hoppas jag. För jag testade bara lite sprinter mellan 30sekunder och 1minut. Men det kändes bra i alla fall, och jag kände mig även säker och snabb nedför.

Jag tycker mig känna en stor skillnad i min teknik, jag känner mig stabilare och säkrare iår. Det kanske är den styrke och rörlighetsträning jag har gjort som gjort skillnaden till det bättre. Ja imorgon får jag ett kvitto på om jag är bättre än ifjol i alla fall. Jag tyckte mig kunna urskilja en förbättring förra helgen, men då körde vi ju på en ny bana. Imorgon är det en gammal beprövad bana.

Likt mina gamla klubbkamrater så är jag i alla fall laddad till tusen! Imorgon är det fullt ös och inga hämningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar