onsdag 29 juli 2009

4timmar fikaochskyltspurtdistans

Jepp det är vad jag och Team Kalas har avverkat idag. Min klubbkamrat Jesper Larsson valde att bara köra 3timmar för att han skulle hinna ligga på soffan i minst två timmar. Han ska tydligen ut och slira ikväll.

Dagen till ära hade jag tagit ledigt pga helgjobb nästa vecka och vilken belöning jag fick. Trevligt sällskap, kamratspurter, entimmesfika i Gustavs och som grädde på moset så anslöt Mattias Wengelin strax efter vi lämnat Gustavs bakom oss.

Wengelin gav sig direkt in i kampen om skyltspurterna och gjorde kampen mellan Team Kalas och Falu CK lite mer spännande. Jesper hade tagit hand om spurtandet på väg till Gustavs då han är semesterutvilad. Jag satt med och försökte väcka mina jobbtrötta ben. För helt ledig var jag ändå inte idag. Var uppe vid 6 och åkte sedan till jobbet och fixade lite innan vi lämnade Falun vid 10. Då var Jens Westergren med också, men han hade inte tid att bistå med spurthjälp.

Nåväl efter Gustavs så hade mina ben vaknat efter två koppar kaffe, en cola, en bulle och ett choklad wienerbröd. Konstigt vore det annars. Så jag plockade ikapp en hel del spurter, jag tog dessutom den ärorika Skuggarvsspurten. Hemmasonen Darvell skyllde på att han hade gått in i benspararläge. Men jag såg allt att han försökte. Noteras bör att jag åkte cross och alla de andra räcer... ja förutom Jens då som åkte MTB.

Slutsumman av spurterna anser jag ha blivit jämn, dock så fick Jesper ett ess i rockärmen genom sin brunskyltsspurt. Med den anser jag att Falu CK vann.

Och så bilderna

Det verkar inte bättre än att Darvell har klonat sig själv.
Det är därför han kan vara så stark och snabb.

Modelejonet Mattias Nilsson visar fashion.

Darvell passar på att dra en långspurt...
När resten tog av sig ben/armvärmare.

Modelejonet visar än en gång hur det ska se ut.

Är det varmt eller är Wengelin bara en cool kille?
Modelejonet gick förövrigt in sådär på fiket,
inte bara en gång utan två.
Bara för att visa byborna årets mode.

Mot slutet var detta en vanlig syn.
Jag crossade dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar