fredag 24 juli 2009

Energitomt?

Idag var jag ute på ett pass som går till historien som ett av mina mest enegritomma. Det verkar som att det kvittar hur mycket eller vad jag slänger i mig. Energin till att ta i på cykeln finns fortfarande inte. Idag bestämde jag mig för att köra tre timmar och redan efter en timme var jag tvungen att trycka en powerbar med koffein i.

Det blev lite mer pang pang men inte så mycket. Jag studsade mest omkring på stigarna som en geleklump utan styrsel. Däremot så lyckades jag få upp pulsen lite i studsandet i alla fall. Men så snart det blev grus så vevade jag mest runt. Konstigt nog så gick det ändå ganska snabbt.

Först tänkte jag åka omvägar runt Rog men då jag var så svag så svängde jag av mot Haghed efter jag åkt in i Bjursås. Därifrån så tog jag stigarna på den sista Långa Lugnet-banan in till Lugnet. Där jag spolade av cykeln.

För det var blött i skogen idag:

Men även vackert:



På hygget som jag kom ut på vid slutet av passet kunde jag se hoppbackarna, centrum och gruvan. Mycket vackert.

När jag kom hem så var jag ganska trött men jag kunde ändå utföra lite precisionsarbete. Tubfälgens "limyta" på framhjulet fick sig en omgång med sandpappret så att limmet fäster bättre. Det är bara framhjulet som är klart ännu, bakhjulet saknar en eker då en av de jag fick saknade gängor. Men två nya ekrar är på väg i express från Cyclecomponents.



Men det där instansade på fälgen kan väl ändå inte stämma? Lägre Måste ju gå

1 kommentar:

  1. det sitter i huvudet, sluta intala dig själv att du är orkeslös hela tiden.
    slappna av och ha kul.

    SvaraRadera