fredag 17 juli 2009

S & M förbannelsen

Inlägget nedan var mitt 400de och jag jubilerade med stil måste jag säga. För däcket som blev punkterat var bara en halvtimme gammalt. Stansat Python AIR Light tubeless. Jag börjar bli ganska less på tubless nu. Punkteringssäkrare my ass!

Men så är det ju SM också och den årliga förbannelsen gör sig påmind. Det började med mitt första SM då jag körde som Junior i Filipstad. Minns jag rätt så var jag förstaårs junior också, och jag hade inte presterat runt topp 15 tidigare om jag inte minns fel... Nåväl i detta lopp så fungerade allt och jag låg till och med 9 med bara några kilometer kvar. Och så i en utförslöpa händer det, jag får punktering.

Och junior som jag är stressar jag ihop allt och precis när jag ska till att fylla upp däcket så går luften ur patronen utan att jag hinner montera den på ventilen. Rosenrasande sprang jag sista biten och där och då markerades starten av min förbannelse som drabbat min kropp och mitt material under SM i crosscountry. I fjol så hade jag hjärnskakning...

I år har jag haft för mycket med jobbet för att ens reflektera över att det är SM och tankarna har varit på annat håll. Det var först idag under rullpasset jag kom på att det skall presteras optimalt imorgon. Och med den tanken i huvudet punkterade jag.

Om jag ändå hade haft tub tänkte jag, men mina tubhjul ligger omonterade på Cykel & Fjäll. The man, the myth, the legend; Lasse Myrberg, tyckte inte att det var värt att bygga till morgondagen. Det behövs inkörning och det är ju trots allt inga billiga grejer som hjulen består av; Tune nav, Sapim ekrar, Tune nipplar och FRM fälgar. Allt från cyclecomponents.com


Så i morgon funderar jag på att köra Oldschool och möta mina demoner från Filipstad. Det får gå som det går i morgon. Målet jag kör efter är att fullfölja och inte vika ned mig; Full fart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar