söndag 7 mars 2010

Dålig dag

Vaknade trött och sliten, ville verkligen inte gå upp ur sängen. Dessutom var jag rejält hungrig, en hunger som inte botades av mer frukost än vanligt. Det blev dock bättre när jag väl var på jobbet och hade hand om två träningar. Det var roligt. Efter det passade jag på att pressa lite tider på 1000m. Men det gick på skit, benen är inte så pigga efter en vecka med mycket cykling och mycket stå, bli kall, cykla, stå, bli kall och cykla. Så bästa tid blev 1.18.89 vilket är 19 hundradelar sämre än förra gången i början av februari. Alltså ungefär samma tid då tiderna tas med stoppur. Jag trodde jag skulle köra snabbare då jag hade hoppats på bättre teknik...

Så efter jobbet var jag lika glad som innan jag kom till jobbet. Var inte ens sugen på mat och när jag väl skulle tvinga i mig något kunde jag inte hitta på något bra. Inte ens pizza verkade som en bra idé. Men Jenny skulle ha en fryspizza så jag valde mig en med salami, mozzarella och tomatfyllda kanter. Ett bra val skulle det visa sig. Men nu är jag hungrig igen. Undra om jag kan gå och lägga mig hungrig? Hur blir morgondagen då? Jag gick ju och lade mig hungrig igår... Dags att bryta trenden kanske?

Dagens Träning:
Tid: 1.5h
Innehåll: 2x1000m max, 5st igångdrag och en 10 minuters intervall över tröskel

1 kommentar:

  1. Ibland vill man bara inte gå upp ur sängen på morgonen, men man blir stolt när man gör det, och ännu stoltare om man lyckas träna en sådan dag, så var nöjd med ditt pass :)

    Åker hem från Cypern imon natt så jag hinner med ett inlägg idag samt ett imon!

    SvaraRadera