onsdag 31 mars 2010

En produktiv dag

Idag har jag varit igång i-ett. Jag åkte till Sågmyra med min Jenny och fick en helt ny garderob. Vilket jag behövt bra länge, men jag har inte kommit över min trygghetströskel utan har gått på det som fungerat tidigare. Jenny hjälpte mig att se förbi små t-shirts med olika tryck och istället fokusera blicken på enfärgat/randigt med lite lösare passform och urringat. Dessutom hittade jag en grym röd skjorta och ett par chinos som jag faktiskt passade i för en gångskull. Nu slipper jag vända upp och ned på min garderob i jakt på snygga kläder. Tack Jenny för att du gav mig en knuff i rätt riktning!

På väg till och från Sågmyra så hann jag behandla beställning av Powerbar och min nya Ghost-MTB. Går allt som det ska har jag min MTB inom 1-2 veckor och även en påfyllning av energi dessutom.

Hemma i Falun så passade jag på att slänga lite käft med Stefan Carlsson som praktiserade på sitt nya jobb. Jag hann även med att laga ett storkok bestående av en levergryta. Efter det gick jag till Vibes och fick mig ett riktigt bra styrkepass. Nu har kroppen och träningsenergin kommit tillbaka. Och det firade jag med ett rekord på armhävning. Sedan väntade jobbet och där var jag till klockan 9. När jag sedan kom hem blev det lite med jobb med scheman och annat papperslöst-pappersarbete. Jag mailade även en del med olika nära och kära.

Nu har jag precis tagit en välförtjänt dusch och sorterat in mina nya kläder i min garderob. Och då slog det mig att jag nog måste skaffa mig en till garderob, eller i alla fall en bokhylla med plats för allt möjligt löst som ligger i lägenheten och inte får plats i den förvaring jag har.

Just det, innan duschen så ringde Lars-Åke Östlin från Spanien och frågade om jag inte kunde vara en ängel och hämta honom och hans elever från Arlanda i morgon. Det var något strul med att de inte fick plats med alla cyklar hem. Jag kunde inte låta stackarna bli sittandes på Arlanda, så jag ställde så klart upp. Så den planerade distansen i morgon blir till en före-frukost-träning istället då jag ska möta upp L-Å:s mamma vid 11.00 för att låna hennes bil.

Som sagt, det har varit en produktiv dag. Men ändå har jag en hel lista full med att göra grejer. Tandläkaren skall kontaktas. Pappas Header till Cycle-in-cyprus.com skall göras. Jag ska placera ut alla mina sponsorers logotyper på FCK-kläderna osv.

Dagens Träning:
1h hård styrka på Vibes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar