måndag 1 mars 2010

Mjukstart

Idag har dagen börjat mjukt med lite mailkonversationer, A-kassa och planering inför helgen. Jag börjar inte jobba förrän 18 idag och i morgon blir det nog inte jobb förrän 19, om det blir något över huvudtaget. Men det kan vara bra med en mjuk start, för det är sportlov och helgen ser ut att bli fullbokad på YA Arena. Ett stort gäng Stockholmare är på väg upp och så har vi även extra öppet för ungdomsläger den helgen. Hur lägret kommer att se ut ska spikas i kväll vid 18.00.

Så med tanke på vad som komma skall kan det nog vara bra med en mjukstart på veckan. Men tro nu inte att jag kommer att sitta i soffan och slappa för det. Ola Hellström kommer upp på besök idag och stannar till onsdag. Skojigt värre!

Så i morgon tänkte jag dra med honom ut på en långtur på cykel runt Falun-Bjursås-Sågmyra-Insjön-Borlänge och Runn om vi hinner med. Det är de vägarna som är små men ändå tillräckligt trafikerade för att de ska kunna fungera för något sånär bilfritt cyklande, och samtidigt är tillräckligt plogade/körda för att vi ska slippa snöpulsa. Först tänkte jag att vi skulle köra över Norr Lindberg, men jag kom på att Rättviksvägen inte är så klokt att befinna sig på nu under Vasaloppstider. Är det någon som vill följa med på tisdag? Vi drar nog ut runt 10 från posten-parkeringen. Hör av er!

Frågan är bara vad vi ska hitta på under onsdagen. Men det löser sig nog. Jag har ju mycket att leka med: Vibes for life, Airboard, STCC, Segway, Velodromcyklar och så Olas favorit Guitar Hero så klart. Dessutom så kommer han kunna att blogga med långa inlägg och bilder igen, nu när han besöker mig och min Mac. Hans PC har tydligen slutat fungera (som alla andra PC-datorer i min närhet). Så Ola, välkommen till trevliga och underbara Falun!

2 kommentarer:

  1. Kanske inte en "Handmade" men riktigt fin singlespeed!
    http://www.ninerbikes.com/fly.aspx?layout=bikes&taxid=271
    Dessutom en 29er och går att sätta växlar på... Jag blir riktigt sugen på en sån i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Snacka inte skit om min dator!!! ;P kyss

    SvaraRadera