fredag 26 mars 2010

En heldag på velodromen

Såhär kan det se ut när jag jobbar.

Så då var jag hemkommen från en heldag på velodromen, alltid lika roligt. Även att jag inte cyklade så mycket själv. Jag och Roine hade en grundkurs för ett glatt gäng företagare som genast tog till sig allt som gäller på banan. De kommer att ha träningsvärk i skrattmusklerna i morgon, garanterat.

Jag tog även en träningstid efter grundkursen och plågade Björn x2 samt Martin och Sebastian. Det blev först två 8 minutare där vi körde i 18 sekunderstempo per varv, när det är 3 minuter kvar så ökar vi till 17-16 sekunders varv och vid en minut kvar är det maxfart som gäller. I början av intervallen så kunde alla sitta med och gå runt i klungan men mot slutet blir det alltid utspritt och alla får sitt.

Efter denna övning körde vi 5+2+5+2+5 och då delade jag upp dem två och två. Sedan pressade paren hårt i 5 minuter och vilade 2, detta rullandes på banan. Sedan körde jag igång nästa 5 minutersintervall. Detta "protokoll" fick avsluta träningen för Björn x2 medan Martin ville ha med och fick köra spurt vartannat varv och vila vartannat, och då 20 varv totalt. Så nog blev alla trötta idag alltid.

Själv nöjde jag mig med 1.5 eller 2 timmars rullning under grundkursen. Då jag jag vill smyga igång försiktigt så att visdomstanden inte svullnar upp igen. Förresten har jag inte fått någon ny information om den än. Tandläkaren hade inte haft tid att kolla, så jag får se vad de säger nästa vecka.

I morgon väntar en till heldag på velodromen, men i morgon tänkte jag klämma in lite mer träning för min del också. Äär fint väder på morgonen, så kör jag lite innan frukost också. Är det dåligt väder kör jag lite styrka på Vibes. Dubbelpass i morgon alltså, och på söndag blir det antingen distans eller träningstävling på velodromen, beroende på väder. Det gäller att smyga igång försiktigt...

Hur ser er helg ut?

Dagens Träning:
1.5-2h Rullning på velodromen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar