söndag 14 mars 2010

Finbesök

Miro, Emma, Jenny och Jag.

I helgen har jag/vi haft besök av min syster Emma och hennes pojkvän/sambo Miro. De kom upp i fredags samtidigt som min inflammation av visdomstanden bröt ut, så de hade fin tajming. Som tur är var de bara glada att se något annat än sin lägenhet, och det verkade som om de trivdes bra i min. För jag sov ju så klart hos mitt hjärta, så Emma och Miro fick en lägenhet för sig själva.

På lördagen var det tänkt att jag skulle jobba på velodromen, men det gick inte alls då jag inte fått någon sömn under natten och mådde piss på dagen. Men ju längre tiden gick desto mer blev jag van vid smärtan. Så jag kunde umgås med "systra mi" efter lunch, fast jag var rätt groggy och seg som en sköldpadda.

Vi gick runt lite på stan och tittade lite, fick en fika och gick hem till min lägenhet och åt lunch; En lasagne med mozzarella som jag gjort dagen innan plus en grekisk sallad som Miro gjorde. Sedan hängde vi lite där och umgicks. Jag fick även en äkta får-päls av dem, en vit sådan. Tack!

På eftermiddagen gick vi vidare till Jenny och fortsatte att umgås, på en väldigt lätt och avslappnad nivå. Jag hade dock gärna velat visa dem mer av Falun men jag hade inte riktigt ork till det. Men jag tror att de bara var glada över att umgås med oss, jag var det i alla fall.

Vi lagade en lätt middag på kvällen också. Det blev en kycklinggryta med curry och äpple som jag tillredde plus en sallad och lite Tzatziki som Miro ordnade. Lätt, mättande men ändå lite festligt ändå. Sedan fortsatte kvällen i fin takt och med avslappnat umgänge. Jag hade riktigt roligt och kunde släppa tankarna på min tand, så det var riktigt fint. Synd bara att Miro och Emma inte kunde stanna längre, de åkte runt lunch idag och vi saknar dem redan. Förhoppningsvis kan vi synas runt påsk hemma i Småland igen. Tack för en fin helg mina nära och kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar