måndag 15 mars 2010

Tomgång


Det är de dagarna när man inte kan träna eller göra något som är kopplat mot sin idrott som man märker hur mycket tid man ägnar åt den. Det är i alla fall det jag upplever idag.

På grund av min tandvärk och kanske någon lätt förkylning som ligger där under (svårt att känna med tandsmärtan). Så går det inte så bra att köra ett träningspass, annars hade det varit fint med ett distanspass och ett styrkepass på Vibes. Men som sagt det går inte.

Det hade även varit roligt att pyssla lite med designen på mina kläder, sponsorvård eller annan rolig kontakt med sporten. Men jag har liksom klarat av allt det. Så det är riktigt tomt på att göra listan idag. Det enda som står med är:

Gå till tandläkaren och spola rent tanden, och förhoppningsvis kan jag få ta ut tanden riktigt snart också. För tydligen ville de spola rent först och häva inflammationen innan de tar ut tanden. Allt detta kostar pengar, pengar som jag inte har. Denna månaden har jag nämligen lånat några tusen av mig själv för att överleva. A-kassan ger mig bara ca 260kr/dag att överleva på och ja de drar skatt på det också...

Som tur är så var februari en riktigt upptagen jobbmånad så jag får en del slantar i månadsskiftet. Tyvärr verkar dock det som att mars månad blir en lågmånad när det gäller jobb så det kan bli att jag behöver låna av mig själv igen då. Pengar som jag hoppas att jag kan betala tillbaka när det börjar ljusna med jobb. Vilket det faktiskt ser ut att göra, lagom till sommaren. I år hoppas jag dock att jobben håller i sig efter sommaren också, och jag kommer göra allt i min makt för att få det på det sättet.

Som ni märker blir det mycket tankar och saker i huvudet en dag som denna när schemat är tomt på både träning och jobb. Känner ni igen er?

1 kommentar:

  1. Testa att lägg en hink med jord under sängen, då kryper förhoppningsvis latmasken ur. Brukar funka för mig ;)

    SvaraRadera