tisdag 2 mars 2010

Ola kom med solen

Nu sitter jag och kastar i mig lite frukost för att sedan göra mig redo att ge mig ut på mitt första utepass på cykel sedan jag var i Belgien. Utanför fönstret strålar solen och himmeln är klarblå. Det ser ut att bli en fin dag för distans. Vi får se om det blir några fler än mig och Ola som möts upp på posten-parkeringen vid 10.

Ola kom hit igår i snöstormen, och han hittar så pass bra i Falun att han till och med hittade ut till Främby och YA Arena. Han anlände i slutet av mitt jobbpass och fick se när Finnarna, som är på besök, körde Derny. Tidigare hade de kört Derny med ett helt gäng glada Svenska cyklister också. Jag spelade in en liten film som jag tänkte lägga upp senare idag.

Ola kom i sin pappas arbetsbil som hade ett fint flak, där både hans vintercykel och min fick plats. Så jag slapp lägga mig framför för att lotsa honom rätt. När vi kom hem till Jenny så hade varit underbar och gjort i ordning maten, jag fick äran att avsluta matlagningen genom att tillreda en kycklinggrytan med curry.

Vi fick även presenter av Ola och Sara. Tyvärr kunde inte Sara följa med då hon har skola och även körkort, ja Grattis till körkortet Sara! Hon klarade uppkörningen igår. Och tack ni båda för presenterna!

Nu ska jag klä på mig och ge mig iväg till min lägenhet där Ola bor. Äntligen är det någon som bor i min lägenhet. Det är ju perfekt när folk hälsar på, så är ni sugna på att hälsa på mig i Falun så är det bara att kontakta mig. Det finns en helt egen lägenhet att bo i.

Gårdagens Träning:
1 h halvhårt med 20 st spurter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar