tisdag 15 december 2009

Normalt å så normalt


Har varit uppe och tryckt en 20 minutersintervall i friidrottshallen. Det brukar hända något roligt där varje gång, men idag var allt jättenormalt och inget stack ut...

Min tes om att det går bättre att köra hårda intervaller dagen efter en distans fick sig en törn idag. Jag körde i och för sig 20 minutaren på 290-300 watt och låg faktiskt närmare 300 w hela intervallen. Men benen var trötta å så trötta. Det jobbiga var att pulsen var låg å så låg. 164 bpm landade medelpulsen på. Trots detta hade jag inte mycket energi till att fortsätta. Det går lite motigt denna veckan och sömnen har strukit på foten hela förra veckan och denna så jag är inte så pigg. Lägg därtill att jag har tre raka dagar med kvällsjobb framför mig. Så jag kommer att jag köra denna träningsvecka som den kommer. Speciellt i och med att jag planerar att åka tåg hem till Småland på söndag/måndag. Vill inte dra på mig något skit då heller. Lika bra att hålla igen även att hjärtat tigger efter stresspådrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar