tisdag 22 december 2009

Vinterbilder från Småland


Man känner sig alltid lika välkommen i Byhåla.
Oj förlåt, jag menar Blomstermåla!

Intervallerna idag gick mestadels på sådana här vägar. Oftast var de bättre plogade men den mörka skogen var alltid lika tät. Vilket var bra för då var det lite varmare.

Ibland kom jag ut på lite fina öppna områden. Här är ett av mina favoritställen att ta kort här hemma. Stället har allt som ger ett vackert kort.

Dagens cockpit. Vackert, synd bara att jag inte hann njuta så mycket då jag mer var intresserad av att få så bra träning som möjligt istället.

Lite bonus. Jag var ju hos farfar och där gjorde jag några fynd. Kan ni se hans båda kepsar? jag är nyfiken på hur länge han har haft den till höger. Före eller efter min influens?

Sedan hittade jag denna killen på ett kort. Ganska fin va?

Och så slutligen ett bevis från min första genomförda Finnmarkstur. Någon som kan gissa var på banan kortet är taget. Och för er som vill visa er på styva linan, vad är det för hoj och utrustning samt vilket år är kortet ifrån?

Dagens Träning:
Tid: 2 h
Intervaller: 3x20 minuter (medelpuls: 170, 171, 171)
Medelpuls: 161 bpm
Maxpuls: 177 bpm

6 kommentarer:

  1. officiellt svar: Cykeln du körde på var en Trek Top Fuel med Shimano XT750 och en fin SIDgaffel i rätt färg.

    SvaraRadera
  2. Året var 2002, innan den gick en mindre vacker död till mötes...

    SvaraRadera
  3. Cerrol(Jonas): Har rätt på lite av utsrustningen, bromsarna och hjulen fattas...

    Och Anonym har rätt på året, för usch vilken tråkig död den fick :(

    Någon som vet var kortet är taget och vilka bromsar och hjul jag körde med? En svår fråga är vilka däck jag använde?

    SvaraRadera
  4. Det snackades ju om en passage som förut var populär (bland vissa) där man senare slängde upp en "bro-övergång", istället för att man skulle köra rätt igenom vattnet. Exakt vart det är går jag bet på däremot.

    Kan det stämma? Jag kanske är ute och cyklar. Chansar vilt!

    SvaraRadera
  5. Jesper: Ute och cyklar hoppas jag att du är ändå. Även att du har rätt :D

    SvaraRadera
  6. Flyt! :)

    Dåligt med cykelträning för mig den här veckan, svårt när man kommer ur sina rutiner som man har hemma! Det och avsaknaden av cykel har väl gjort sitt.

    Fläska på i Belgien!

    SvaraRadera