onsdag 23 december 2009

Var är min pump?

Andreas "Soppatorsk" Öberg skjuter snö.

Jag hade tänkt fläska till på en 15 milsrunda in till Orrefors idag, men jag hittar inte min mini pump. Jag hittade den inte igår heller, så det verkar som att den försvann efter att jag hade pumpat upp pappas balansboll. Efter det har jag inte använt den och mamma såg den senast där jag lade ifrån mig den då hon städade. Har hon städat bort den? Har katterna ätit upp den? Har Andreas kört över den med snöslungan? Har jag gömt den omedvetet för att jag ska slippa cykla långt?

För jag vill ogärna cykla så långt från hemmet utan en pump och slang nu när jag kör kanttråd med ganska lågt tryck (ca 2 bar) på crossen. Och att ha mer luft är ingen garanti för punkafritt. Däremot så är det lite mer garanti för att köra omkull, vilket jag heller ogärna vill. Jag skulle ju kunna köpa en ny pump OM det inte hade varit för att jag är i Byhåla nu och närmsta butik som har minipumpar ligger 5 mil bort. Pappa har en minipump, men den fungerar inte...

Så var tusan är min pump!?

Ps. om man tittar i menyn till höger under "bloggar jag följer" så kan ni hitta något intressant, som varit på gång länge. Hoppas bara det blir officiellt snart. Jag håller mig till detta kodspråk innan det blir officiellt i alla fall Ds.
[edit 11.42] Och där försvann inlägget från min RSS-feed också. Mystiken tätnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar