torsdag 24 december 2009

Uppesittarkväll

Hade min första riktiga uppesittarkväll igår. Mamma, pappa, Emma, Miro och jag satt runt runda bordet och bara pratade bort kvällen. Jag och Miro satt kvar till runt 2 och läppjade Whiskyn Islay Mist och snacka skit. Kom in på en intressant konversation om det Svenska folket. Miro har varit på resande fot från sitt land i 10 år och hunnit sett en hel del olika länder. Cypern är väl det land han har mest erfarenhet av. Så det blev en annorlunda och rolig konversation.

Innan det hade vi en livlig diskussion om att datorer och hurvida om de kunde fatta eld genom kortslutning. Den gången var Pappa med i diskussionen och det var Ardberg i glasen som gällde. Miro trodde inte på att datorer kunde få kortslutning tills jag visade honom ett klipp på Youtube... Eller han tror nog fortfarande att det är skitsnack. Så det blir nog en lite ny vinkling på det idag.

Trevligt hade vi i alla fall och det får bli en ny tradition att ta med sig tycker jag.

Och så ett litet tips till er nyfikna där ute. Sverige har från 1 januari en ny förbundskapten. Roligt säger jag och grattis till dig Fredrik! (Klicka för info)

God Jul till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar