söndag 20 december 2009

Gåsen har landat


Nu så är jag hemma efter en seg resa på buss, blev lite illamående där på slutet faktiskt. Det var tur att det bara var 20 minuter kvar då. Jag hade nog inte stått ut 10 minuter mer.
Och jag fick reda på bussen att tåget hade gått om det inte hade varit för att "någon annan" hade plogat upp en snövall på spåret. Som tåget i sin tur hade kört in i och någon säkerhetsantenn hade gått sönder. Då gick det inte att köra tåget längre och det gick snabbare att slänga in en ersättningsbuss. Så det var inte så illa med tågen i södra Sverige ändå.

Här hemma är det liv i luckan som vanligt. Det blir alltid lite av en chock att komma hem såhär men efter ett tag vänjer man sig.

Det är lika mycket snö här som det är uppe i Falun faktiskt, lite roligt. Men inte så roligt för cyklandet då jag har crossen med mig hem utan dubbdäck. Lite tur är det att pappa har vintersulor på en av hans gamla MTB´s. Även att gubben är lite mindre än vad jag är så går det ganska ok ändå att köra på hans hoj. Så det är det som väntar imorgon. Ett riktigt långt vinterpass i de djupa smålandsskogarna. Ni har alltså massor med bilder att vänta er i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar