torsdag 23 april 2009

Achtung panzer!

Achtung panzer, näven slår. Achtung panzer, åskan går. Achtung panzer, marken bränns. Achtung panzer, panzar näven känns!

Det mina vänner är refrängen på låten Achtung Panzer från den nysläppta skivan "Det finns bara krig", artisten är Raubtier. Jag och Johan Landström har ståpäls.

Refrängen från Achtung panzer passar även bra in på dagens distanspass. Jag drog iväg ut och rastade Jone Steen på grusvägar idag. Och jag malde på som en enda stor Panzer direkt från start. Benen gick av sig själva och pulsen var ruskigt låg. Jone slet på rulle när jag låg på i marsch-fart 30-35km/h på långt under distanspuls.

Det var lite blött på vissa grusvägar men när vi kom till Törnbergs "väg" så fick vi smaka finstig. Törnbergs är alltid bra. Vi tog hela stigen ned till vattnet och sedan en gammal Långa Lugnet-stig som leder ut på Haghedsvägen. Där märkte jag att jag var ganska tom efter en lång dag på kontoret. Huvudet var inte med och det blev en massor med fotnedsättningar.

På vägen ut till vägen kände jag att kroppen började ge sig också. Så jag skarvade på långa vändan runt Varpan för att gå tom. Och för att citera Raubtier igen så inträffade Dieseldöden. Men den var perfekt tajmad till jag kom hem.

Motorvägar= Panzervägar

Fullt ös på Törnbergs

Ser ni Steenen i skogen?

Nästan men ändå inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar