fredag 3 april 2009

Hittepå

Utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös, utan jobb blir Oscar rastlös...

Ursäkta mitt utbrott men jag kunde inte hålla mig, vilken film fick jag inspiration av?

Snön ligger kvar i drivor än, men den smälter snabbt.

Nåväl igår så hade jag premiär med jobbfri dag. Det firade jag först med att "försova" mig, ett steg i rätt riktning alltså. Jag vaknade 5, 6 och 7 (när klockan ringde). Men sedan somnade jag om. Som tur var vaknade jag av mig själv 8:15 och klockan 9 skulle jag ut med Team Kalas på en fin-lätt-distans. Frukosten blev lidande men jag visste ju att det var fika inplanerat.

Turen gick i strålande väder mot Gustavs via Vika och Torsång. Det gifta paret höll låda hela vägen dit och när jag tog kortet nedan skrattade jag så mycket att jag var nere en bit i diket och vände. På kortet syns Nilsson när han tar upp sitt gigantiska matförråd på tre bars och fyra gel, det var ju fikatur så han kunde tydligen bli hungrig...


Grabbarna bröllop tog kaffe och semla för 22kr (nu kanske ni kan gissa person på kladdkortet nedan?). Själv så ville jag komplettera upp min frukost så det blev mörk baguette med hästkorv och ägg plus kaffe. Vilket jag också tyckte var lite mumsigare än semla. Tycker inte ni?


När jag kom hem så satt jag och lade sista pillet på Team Ghost ordern hos Kalas. Jag passade även på att sammanställa ordern till mina kläder. Sedan gick jag till Cykel & Fjäll för att fixa till mitt cykelställ med en bågfil. När jag stod där och sågade så svetten lackades så ringde team bossen Jimmy. Han yrade hit och dit om ordern till Kalas, så det blev tillslut jag som fick ta tag i att pengarna kom rätt. Har man inte jobb så skaffar man sig.

Vilket för mig in på nästa aktivitet på agendan igår. Lugnets Äventyr behövde mig igen och jag ställde så glatt upp tillsammans med Adam och Lena. Det börjar rulla på bra där uppe nu så min lilla månadslön kommer förhoppningsvis bli lite större i framtiden.

När jag sedan kom hem så passade jag på att testa cykelstället och mitt nya tvättställe; balkongen. Halva balkongen, där vi bor, är lagd med trall och halva är helt bar med lutande plåttak. Vilket visade sig vara perfekt vid tvätt av cykel. Jag stod på trallen och cykeln på plåttaket. Allt vatten rann då bekymmersfritt ned i takrännan. Mycket smidigt måste jag säga.

Nästa projekt jag håller på med är att sätta upp krokar inne i cykelrummet. Så att alla skönheter inte behöver ligga/stå i en enda rörig hög på golvet. Vi får ju snart tillökning. Maria väntar en bebis nämligen. Vit och guldig kommer hon/han att vara, än har vi inte bestämt namnet men hon/han har beteckningen Ghost Miss 5700.

1 kommentar:

  1. I vanliga fall så måste jag säga Semla! men eftersom de inte finns någon Gustavskorv här i Sthlm (förutom när Scott Tobbe kommer med korv till oss)så blir de nog korven nu.

    SvaraRadera