onsdag 22 april 2009

En sorgens dag

Igår hade jag en lång dag. Men det var inte först förrän jag kom hem som jag reagerade på hur lång den var. Jag jobbade visst 12 timmar igår. Dessutom hann jag med att svänga in på Falu CKs styrelsemöte en snabbis också. Men så mycket mer än det blev det inte.

Det var även lite tryckt stämning på skolan igår då en kille hade gått och ramlat från andra våningen i en av galleriorna här i Falun. Så det var några krismöten och mycket mer därtill. Killen låg då på akademiska sjukhuset i Uppsala.

Tyvärr gick han bort under natten då hans skador var för omfattande. Så det har varit en sorgens dag på skolan idag med mycket samtal och tröstningar.

Det är tragiskt när ett liv på bara 14 år släcks så drastiskt och obehagligt. Jag sörjer med pojkens anhöriga och kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar