onsdag 8 april 2009

Klipp dig och skaffa ett jobb


Dubbel check på den!

Johanna på 90° klippte mig snyggt som tusan igår. Sommarkort med lite mer hår att "leka med" uppe på toppen. Nästan lite tuppkam fast ändå inte. Sedan riktigt skarpa kanter runt med smala polisonger. Blev hur coolt och bra som helst!

Idag fick jag besked om att jag tar över lite av Bodils jobb på Lugnets Äventyr som Projektkoordinator. Jag kommer att arbeta sparsamt nu i början och tillsammans med anställningen på skolan så kommer jag nog upp i cirka 75%. Mot sommaren så får jag se vart båda tjänsterna går. Dessutom så är dörren inte helt stängd på Trafik & Fritid heller.

Vissa säger att det är näst intill omöjligt att få jobb. Jag säger att det är snack, det beror på hur mycket man anstränger sig. Eller hur man anpassar sig. Det går ju att ta andra jobb som kanske inte är så attraktiva för en själv, eller så går det att gå ned i tid lite. Eller varför inte studera? Det ligger i ansträngningen.

1 kommentar: