onsdag 15 april 2009

Svaret på gåtan

Okej. Nu har det blivit många gissningar här men ännu inget rätt. I och med att alla som deltar på träningstävlingen kommer att se vad jag gjort så publicerar jag svaret här innan träningen.









Som ni kan se så har jag förbättrat greppet och lättat bakdäcket. Enligt Vredestein så ska mittremsan göra att det rullar bättre, men då tycker jag att de borde gjort mindre dubb i mitten istället. Jag har även fyllt det nya däcket med Joe´s, inte Stans. Joe gör en annan vit vätska, mycket lik Stans. Vi får se vilken vätska som är bäst.
Mina Shimanoskor är av modellen Wide (44,5) för att jag har så breda ankfötter. Men i motsats till dem så har jag ganska smala vrister. Vilket gör att jag inte kan spänna åt skorna så hårt som jag vill. Därför har jag flyttat ned spännet.

3 kommentarer:

  1. bytte till Joes förra året. Tyckte den var lite bättre.

    SvaraRadera
  2. Mittremsan gör att däcket rullar lättare genom att bara en rad tar i marken. Genom att ta bort delar av mittremsan kommer nu däcket att rulla på tre rader... grattis :-)

    SvaraRadera
  3. Jepp Jens, det kanske inte framgick tydligt men det var det som var meningen. Jefla grepp serru =)
    Det blir dock inget ingrepp på det likadana framdäcket som nu åker på efter att jag punkterade mitt sista Schwalbe. Det verkar bara vara UST som fungerar utan punktering på dem.

    SvaraRadera