onsdag 22 april 2009

Punkteringsberget


På punkteringsberget krävs 3 man för att fylla ett däck.

Träningstävlingen gick som senaste gången. Punktering. Nu har de börjat komma likt förra året, när farten börjar komma så kommer även punkteringarna. Nu var jag nere och nosade på 8.32 på första varvet, men redan ut på tredje så punkterade jag.

Nu kör jag ju i och för sig med slang i båda däcken, vilket inte är så bra men de är sönderskurna och jag har ingen mer vätska. Sen har jag bara två däck kvar också. Och jag måste byta drivlinan också... tusan. Blir en dyr beställning hos Cyclecomponents.com.

Snart hoppas jag dock på ett gratispaket därifrån. Så jag kan montera dessa skönheter:

Som jag köpt hederligt från Henrik Öijer.
Det är han som tagit kortet också, jag har dock förfinat det lite ;)

Med tub punkterar man inte på punkteringsberget, man bara oroar sig för om kolfiberfälgarna från Reynolds håller för alla genomslag. Men det gör dom. Jag vet.

Träningstävlingen i övrigt gick bra, hade bara lite väl sega ben. Och så skuggade jag Micke Salomonsson hela tiden. Ja tills jag punkterade, sedan så fixade jag punkteringen och körde motsatt håll för att möte upp Micke och stressa honom lite. Jag hade då kunnat köra om honom uppför. Men jag tyckte inte det var rättvist så jag stannade bakom och stressade på honom lite. Men Micke verkar vara immun mot stress och slutspurter.

I morgon tänkte jag köra lite distans efter jobbet. Och jag slutar förhoppningsvis runt 15-16. Någon som vill hänga på 3-4 timmars MTB-Distans?

1 kommentar: