måndag 6 april 2009

Läst på happy

Från denna tråd: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1109809
"Jag är förstummad. Tusen spänn för en pisscykel med skitkomponenter och en ramgeometri som gör att cykeln börjar självsvänga när man kommer upp i farter över promenadtempo!

Vad är det med folk??? Jag tänker på alla man sett som försöker sälja skitfina hojar som i bästa fall gått för en spottstyver. Det är fånigt. Jag har en kompis som säger att det svenska folket inte är moget för att avgöra vad som är bra musik, eftersom EMD eller vad de hette fick en Grammis för bästa skiva. Hon hävdar bestämt att det borde vara en upplyst elit som avgör vilken musik folk får köpa. Jag är lite inne på att man borde ha något liknande för cyklar. Tusen spänn för krökta VVS-rör på hjul... "

Jag är också förstummad. Inte konstigt att min cross är svårsåld, trots skampris. Undra vad jag får för mina två franska 80-tals cyklar om jag putsar upp dem lite lätt. Säkert mer än min cross. Speciellt om jag singlespeedar dem...

I övrigt håller jag också med om att det bestämt borde vara en upplyst elit som avgör vilken musik och vilka cyklar som är ok.

3 kommentarer:

  1. Sälj inte Fransoserna!
    Avsändare: du vet vem!

    SvaraRadera
  2. Nej, dem verkar ju vara antika :)

    SvaraRadera
  3. Ni behöver inte oroa er, aldrig att jag säljer dem.

    SvaraRadera