måndag 27 april 2009

Dilemma


Ska jag träna eller inte? Ska jag vara med på de tuffa träningarna eller inte? Ska jag bara vispa ben eller ska jag köra hårt? Ska jag träna rörlighet och styrka eller inte?

Forskningen runt ryggproblem är svår att tyda... eller ja den säger egentligen att det inte riktigt finns någon förklaring till vissa muskulära ryggproblem som drabbar elitidrottare. Och då finns det ju heller inga riktiga svar på hur man förebygger eller rehabiliterar ryggproblem. Finns det ens något som säger varför problemen uppkommer? Ja jag hittar då inget tydligt.

Det jobbigaste med min strejkande rygg är att jag under jobbtid i kväll fick två sms om riktigt hård och fin träning med superbt motstånd de två uppkommande dagarna. Imorgon behöver jag som tur var inte fundera över om jag ska vara med eller inte, för då jobbar jag till klockan 19. Men på onsdag då är det "TT" på Jungfruberget, alias Punkaberget, och då vill jag och kan jag verkligen vara med.

Frågan är bara vad ryggen säger om det... Förmodligen blir den inte glad alls. Jäkla piss. Hur ska jag kunna sova nu då?

1 kommentar:

  1. Hur gick det att sova? Jag sov som en sten men det kanske du märkte? =) Nu ska jag oxå hem och sova på spikmatten tills du kommer hem. Har oxå så fruktansvärt ont i ryggen idag! Vilka krymplingar vi är! ;)
    Sitter och kollar virke, funderingar p åatt bygga bänkar och bord till balkongen! Va sägs om det! =)
    KYSS!

    SvaraRadera