onsdag 15 april 2009

Kan det vara sant!?

tJag kollade nyss varv tiderna från träningstävlingen. Första varvet hade jag 9.05 (inklusive 50-60m extra start sträcka). Andra varvet hade jag 8.57 och tredje 9.01. Fjärde varvet hoppade jag ju över och fixade punktering. På sista varvet hade jag 9 minuter blankt. Jag körde alltså 30 sekunder snabbare per varv mot söndagens träningstävling.

Undra om det var motståndet eller bättre form som gjorde skillnaden, eller var det kanske min racetuning av bakdäcket?

Undra vilka varv tider de andra gubbarna körde på?

3 kommentarer:

  1. Kul att någon rullar på Vredestein! Det känns inte så vanligt här (i SWE) där det mest snackas Schwalbe och Conti. Jag har provat Tiger Claw XC-G både fram och bak men ska testa med ett Bull Lock fram för mindre risk för släpp. Några planer på att testa de nya däcken från Vred; Black Panther XTRAC och Spotted Cat? /Johan (glad cykelamatör)

    SvaraRadera
  2. Johan F: Ja får jag bara tag i ett par däck så ser jag fram emot att testa de nya modellerna. Black Panther har fungerat bra efter att jag fick en nyorder. Jag har fått mina genom Danmark, var har du hittat dina?

    SvaraRadera
  3. Tiger Claw köpte jag på chans hos Cyclecomponents, efter erbjudande under Cykelmässan. Ett Bull Lock är på väg från chainreaction i UK. Bra prissatt, men man vet ju inte vad man får med tanke på ålder och batch.

    SvaraRadera