fredag 10 april 2009

On the rail again



Nu sitter jag på ett tåg påväg till Örebro, där jag ska träffa och spendera ett dygn med Ola Hellström. Som vanligt när jag är ute och reser så händer det alltid något, fel. Idag gick jag upp i vanlig tid runt halv 7 och sedan var jag på stationen lite mindre än en timme senare. Tåget som jag väntade på kom dock aldrig.

Tydligen är det påsk i helgen och idag är det söndag, och då går det inga tåg till Örebro förrän klockan 09.32. Typiskt mig. Så mycket gjorde det dock inte. För jag fick en fin frukost med Maria när jag väntade istället. Då fick jag också reda på att det är söndag på måndag också. Hade hon inte sagt det hade jag åkt iväg till jobbet.

Jag förstår inte det här med helgdagar faktiskt. Varför måste man vara ledig då? jag har då inga problem med att jobba på helgdag. Jag sitter och jobbar nu förresten. Åt Lugnets Äventyr. I min anställning ingick ett mobilt bredband som jag nu använder här på tåget. Det ingick även en mobil. Vilket var lite jobbigare. Nu har jag tre stycken olika SonyEricsson telefoner. En privat w810i, en k902 i jobbet för kommunen och en k(nånting) för Lugnets Äventyr. Hur ska jag hålla reda på dem/dom? Och framförallt, hur ska jag få plats med dem/dom i fickorna?

Så här åker man lättast med cykel på tåget:

1 kommentar:

  1. Hörru du! Helgdagar är det bästa som finns!! Så man får vara ledig och ta det lugnt! Jag behöver det iallafall =)
    Knasboll! Kyss

    SvaraRadera