lördag 25 april 2009

Det steker!

Nu är det helg och tuffa lycraklädda män tävlar om vem som är snyggast i Falun. Jag som har bruten rygg sitter still...

Det är Falu 3-dagars och vädret steker. Jag tänkte vara med denna helgen, men min rygg vägrar bli bättre utan mest sämre. Vilket i och för sig kan bero på att jag har envisats med att träna. Jag körde träningstävlingen i onsdags och kände av att ryggen inte mådde så bra. Sedan körde jag distans med Jone dagen efter och kände mig halvtrasig. Men i fredags när jag tänkte köra intervaller var jag heltrasig. Men envisades ändå med att vara ute i 60 minuter och skaka sönder ryggen.

Idag tog jag mitt förnuft till fånga och blåste av träningen. Istället lade jag mig på spikmattan i 20 minuter och körde efter det lite tänjning. Vilket gjorde att det kändes lite bättre.

Ikväll så är det middag med gamla vänner från Vansbro-tiden. Men redan under lunchen ute på vår balkong fick jag och Maria besök av gänget -1. Andreas "Dumbo" Andersson, Andreas "Olsson" Olsson och Kicki Ivarsgård kom upp. Den som saknades var Kickis tvillingsyster Anna. Vi hade det riktigt trevligt på balkonen. Men jag var tyvärr tvungen att åka ganska snart.

Det vankades jobb på Lugnets Äventyr. Där jag och Adam Steen tog hand om det hittills skönaste gänget vi har haft. Vilket också var ett gammalt gymnasiegäng, som hade gått basketgymnasium tillsammans. Det var tjo och tjim hela vägen och mycket högt i tak. Precis som det ska vara.

Nu laddar jag och Maria med Ben & Jerrys-glass och Sushi inför kvällen med våra Gymnasiekompisar. Tusan vad kul det kommer att bli. Och perfekt för mig, så jag kan släppa tankarna från ryggen. Det här blir en kväll att minnas. Hoppas ni läsare också får en underbar kväll i sommarvärmen som faktiskt träffat oss nu.

Så här såg det ut på jobbet idag:



1 kommentar:

  1. Riktigt kul idag. Fan, det går inte att öppna klippet..

    SvaraRadera