fredag 10 april 2009

Alternativ Påsk


Igår tog jag och Maria ändå tag i att fira påsken lite. Efter lite träning från båda parter så bokade jag bord på Hammars Restaurang. Tidigare har det varit kafé där men nu är det en Italiensk restaurang. Vi har velat testa maten där ett tag och nu passade vi på att fira påsken på vårat sätt.

Maria startade med att beställa in ett ljuvligt vitt vin, Chablis eller nåt sånt var det om jag inte minns fel. Inte visste jag att vitt vin kunde smaka så bra och mycket. Ett vinglas vardera räckte genom hela middagen och en bra bit efter. Fem hjul av fem möjliga.

Till förrätt tog jag en Brushetta med mozzarella, parmaskinka och "fileade" samt marinerade tomater. Maria tog något som innefattade typ gravade räkor och chili. Båda rätterna smälte i munnen på oss.

När vi fick in huvudrätten vilket var Pasta Fruti de Mare till mig och Risotto Fruti de Mare till Maria. Så var det inte lika mycket magi i munnen. Men det var gott. Vi funderade båda på om vi inte skulle ta och beställa bara förrätt nästa gång. Vi gillar det bättre. På något sätt så är oftast förrätten det godaste, och kanske efterrätten då. Varför är det så? känner ni lika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar