söndag 5 april 2009

Träningstävlingsrapport

Nu sitter jag här helt apatisk efter dagens träningstävling. Jag har fått i mig en Powerbar Recovery och sen så har jag pillat lite på bilderna från gårdagens grillning på balkongen och bilderna från idag. Jag pillade även lite på bilderna jag tog i fredags då cykelhängarna kom upp på väggen. På ett par av de hängarna hänger två av mina nästa projekt. Så jag tänkte faktiskt slänge upp de bilderna här på bloggen medan jag funderar på lunchen.

Jag kan ju också tillägga att dagens träningstävling var jobbigare än vad jag kom ihåg att den brukade vara. Jag, Magnus Darvell och Henrik Öijer körde på MTB och Jens Westergren, Jonas Djurback och Micke Salomonson körde på cross. Och vi bestämde oss för att köra den klassiska Ingarvet GP. Vilket betyder att det är 10st spurter fördelat på 20varv, med en poängskala på 5-4-3-2-1.

Jag blev "first looser" i de första sju spurterna och oftast var det en cross som var före mig, och då var det Jens eller Jonas som körde. En gång var det dock Darvell på MTB som spurtade ner mig. Som vanligt tröttnade jag på att inte få vinna så jag försökte vara lika cool som Jonas och gå solo. Vilket inte riktigt fungerade, men jag försökte tre gånger och fick placeringarna 5-6-5. Inte så lyckat alltså. Men på sista så hade jag flytet och orken att korsa mållinjen först...

Ja efter att gentlemannen Lars Myrhberg på räcer/cross hade bromsat in och släppt före mig. Lars kom in som en joker på de två sista spurterna, så jag tror inte att han fick några poäng? Ja jag vet inte ens om någon fick poäng. Jag hörde att Henrik räknade ihop 9 poäng till sig själv i alla fall. Men de övriga teg. Kanske för att jag vann? Jag fick 35poäng (om det inte är dubbla på sista).

Men vem bryr sig? Det var gött att gå totalt stum i alla fall. På näst sista spurten så stötte jag ikapp, ikapp, ikapp och ifrån mig själv. Jag var så stum att pedalerna inte gick runt och jag vek av rätt in i en snödriva. Tusan va gött!

En fin bild från i lördags, då vädret redan tidigt på morgonen var strålande

Hängt var det här!

Jag fick plats med ganska många cyklar, nedan kommer lite bilder på cyklarna överst.


På lördag kväll blev det en grillträff på vår balkong. Grabbarna grus kom såklart.

Guu så trevligt det är i sooolen.
Vilken tallrik nedan ser godast ut?

Jesper och Mattias satsade på detta.

Magnus satsade på grytbit, av misstag, men den blev god ändå tydligen.

Jag satsade på en klassiker för mig.

Vi satt ute i korttröjor till solen gick ned.


Samlingen innan träningstävlingen/tävlingsträningen idag.

Jens hade fått dispans att köra cross idag för att han var så "dåligt tränad". Det hindrade honom dock inte från att se mest tävlingsmässig ut med tempodress. Sedan tog han hem tre spurter också.

Henrik gör sitt bästa med att minska snöhögen.

Jonas gör Henrik sällskap.

Micke var lite mer blyg, ser ni honom? Klicka på bilden...

Och så åkte vi iväg!

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jahopp, ja då blev det 26 eller 31poäng då. Det kan man ju inte vinna på... eller?

    SvaraRadera
  3. Klart man kan. Men du har också räknat fel i antalet spurter. Först skriver du att du var tvåa i sju spurter, sedan avhängd i tre för att sedan vinna den sista. Det blir elva spurter det. :)

    SvaraRadera
  4. Körde vi inte 11 spurter då? =)
    Ja, ja, jag blev väl sist då

    SvaraRadera
  5. bra. då var jag före oscar i varje fall.

    SvaraRadera
  6. Ja du behövde ju inte ens köra färdigt så bra var du. Grattis till vinsten Micke

    SvaraRadera