onsdag 8 april 2009

Söndervibrerad

Nu sitter jag vid köksbordet och intar en liten sen frukost till tonerna av Doris. Jag blev nyfiken på en skiva med henne som Maria nog har plockat hem. Maria har förmodligen inte lyssnat på hela skivan än, så man kan säga att jag tjuvlyssnar. Doris är bra, en mix mellan jazz, funk och rock. Det funkar för mig.

Jag har dessutom precis kommit hem från Vibes efter ett härligt vibrerande pass. Och det känns som att jag blir stabilare, starkare och mer rörlig till varje nytt pass där. Det grundar jag på att jag håller ut längre på övningarna och kan genomföra dem mer och mer korrekt. Balansen och rörligheten på balansbollen blir bara bättre och bättre den också. Allt detta gör att det blir så roligt att träna.

Idag är jag ledig från skolan, men jag ska dit imorgon och hjälpa till på deras "Påsksmäll" vilket är en avslutningsshow innan påsken. Det ska bli spännande att de den, avslutningen vid Jul var bra och denna föreställning skall vara ännu bättre sägs det.

Nu ska jag ringa lite samtal och sedan ska jag upp och luncha med Lasse på Lugnets Äventyr, så ska vi se om det inte kan bli lite mer jobb där för min del. Efter det väntar ett intervallpass med Mattias Nilsson.

2 kommentarer:

  1. Hehe, där har du fel. Doris skiva har jag haft i flera år och vi har till och med lyssnat på dom förrut ;) Loffe Karlsson spelar trummor, kul att du gillar nån av min musik ;) Kyss!

    SvaraRadera
  2. Loffe Karlsson och Doris, det kan ju inte bli fel alltså :)

    SvaraRadera