torsdag 30 april 2009

Felia utsmartat


Nu är min mobilbloggning igång igen. Det var inte så svårt som Felia fick det att låta. Förra gången var det också väldigt invecklat att räta till ett enkelt problem med mobilt internet. Då skulle jag först behöva en PC för att installera modemet på. Sedan uppdatera drivrutiner och sedan försöka installera allt på min Mac. Men när jag kom hem var det så enkelt som att söka på drivrutiner på internet för att ladda ned till Mac. Det tog fem minuter.

Den invecklade proceduren som jag skulle behöva göra på mobilen skulle inte bara ta tid utan också beröva mig på alla mina kontakter som inte fanns på sim-kortet utan också allt i kalendern osv. Men det var inte så svårt denna gång heller. Det var bara att synkronisera telefonen med min Mac och sedan grundinställa telefonen helt. För att efter det mata in de synkroniserade datafilerna i telefonen igen. Fix!

Igår försökte jag bli klar på Lugnets Äventyr så snabbt som möjligt för att få lite träningsmotivation på Jungfruberget. Men jag blev kvar och när jag äntligen kom till berget så var grabbarna klara. Så det blev en timmes rullning för min del istället. Jens Westergren testade även min hoj och satt perfekt på den, även att han är 4-5cm längre än mig. Vi brukar i och för sig sitta ganska lika.

Han fick senare måtten på cykelns geometri och efter det så testade jag att sänka sadeln lite och vända på styrstammen. Så nu sitter jag som en motionär. Men det kan det vara värt om jag med det kan fortsätta tävla och träna utan ryggproblem... Inte för att jag tror att problemet sitter där, men det kan hjälpa till en början att få en lite mer avslappnad sittställning.

Idag blir det ingen träning heller. Jag hade planerat att köra några intervaller efter jobbet, men Maria mutade mig med Eld och Pizza. Så då fanns det inte tid över och jag hade heller inte så stor motivation att träna. Trots vädret med knall blå himmel och stektemperatur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar