tisdag 1 september 2009

Otålig

Nu har jag varit arbetslös i två dagar... Och jag bokstavligen klättrar på väggarna. Eller jag går mest runt och gör inget. Bara dräller liksom. Vad ska man göra? ja förutom att träna då.

Det jag har att göra är lite småfix på hemsidan som aldrig blivit av men som jag nu har tid att fixa till. Uppdatering och sånt tråkigt. Och så håller jag ju på att leta jobb också så klart. Det sägs ju att man ska söka så mycket som möjligt. Men det känns lite väl obefogat att söka jobb som Universitetslektor i matematik, eller varför inte Överläkare Klinisk kemi/transfusionsmedicin?

Jag intalar mig själv att jag är ganska bra beläst och utbildad, men man kan ju inte ta vilket jobb som helst för det. Jag menar Överläkare och Lektor vem vill vara det?

Sen skulle jag ju kunna träna bort all tid på dagarna, OM min kropp hade varit mottaglig för det. Efter Vasan var jag ganska sliten och nu efter en enormt krafttömmande Finnmarkstur så är det inte bättre. Eller ja jag känner att jag har tryck i påkarna, men med två mycket viktiga och dessutom långa tävlingar kvar på säsongen; BST och LLSM. Så är min plan att bibehålla trycket och hålla mig frisk och hel. Det betyder att träningen mer är inriktad på lågintensivt och återhämtande.

Detta känns lite väl som ett I-landsproblem men hjärnan är verkligen som gelé just nu. Inget produktivt kommer ur den alls. Tomgång. Jag antar att jag inte är van att lägga upp en hel dag själv. Någon mer där ute som sitter på samma "problem" och kan komma med bra förslag på hur man bäst jobbar upp kreativiteten och energin att starta nya projekt?

3 kommentarer:

  1. idé! förslag till sysselsättning! en snygg webbsida till crosstävlingen! ja, -bra idé!/stef

    SvaraRadera
  2. Bygg stig! Vi har börjat på Sjulsarvsstigen nu. Bara att ta hackan och följa de gula flaggorna vid toppen av hygget nedanför stugan. :) Ja, du har säkert koll på stigbyggarbloggen.. Sjulsarvsslänten blir en riktigt riktigt kul stig!!

    SvaraRadera
  3. Tangentbordet är laddat för hemsideuppbyggnad och hackan är laddad för stigbygge!

    Är det så här man skaffar motviation och energi? Man skaffar sig saker att göra.

    SvaraRadera