måndag 21 september 2009

Här var det crossat

Passade på att gå upp klockan 6 idag tillsammans med Maria. Det kan vara bra att komma in i rutinerna igen efter 3 veckors ostruktur. Efter frukost så pillade jag lite med den kommande hemsidan för Faluns CX-tävling. Sedan pillade jag lite till på en Banner till denna. En banner som också skall kunna användas i PM, reklamblad osv. Jag hann inte längre än några skisser innan det var dags för att ut å crossa.

Jag mötte upp Jens lite innan 9 uppe vid Lugnet sedan så körde vi runt och testade olika dragningar av banan. Även att jag körde på kanttrådshjulen så infann sig känslan där nästan direkt. Den där härliga distinkta och lätta crosskänslan. Hur underbart blir det inte då när jag kan köra på nya hojen som förhoppningsvis skall vara än lättare än den jag har nu. Ujujuj. Banan var det många frågetecken över. Men några träningstävlingar på detta så är det löst.

Appropå det, jag funderar på om det är dags att kicka igång TT-crossen redan nu på onsdag, hur låter det? Och så en TT-cross på lördag också? Sugen?

Nu är det dags för dagens andra pass. Vibes for life kallar!

4 kommentarer:

  1. Härligt med tidig morgon. Du blir snabb på crossen i höst!

    SvaraRadera
  2. Riktig tub är det som gäller på cross, grymt mycket bättre känsla märkte jag igår. Tycker ni ska dra igång TT-crossen, här nere är den ju i full gång. :)

    SvaraRadera
  3. Adam: Ja när man väl kommer upp så uppskattar man det. Det blir så mycket mer gjort. DU ska inte crossa i höst då? Bra för syreupptaget det =)

    Jonas l: Jo det börjar bli dags, men många har inte riktigt hunnit avsluta sin vila än. Den är viktig om det ska gå snabbt i cupen. Som det gör för alla från Falun ;)

    SvaraRadera