torsdag 3 september 2009

Nästa års hoj?


Hmm undra om jag ska köra heldämpat nästa år. Ser rätt schyst ut, och ny ram är det också. Sen känner jag igen baklänkaget också. Någon mer än mig som tror sig veta var det härstammar i från?
Denna AMR Lector 9500 kostar för övrigt ca 45.342.321 sek om man tar Eurokursen rätt av. Då är den fullutrustad med XTR, finaste FOX dämpare, Ritchey WCS och Mavic CrossMax ST Disc CL hjul. Mycket bra pris.

Fast om jag ska köra dämpat är det väl lika bra att köra värstingen för XC:
Foto: Happymtb.org

Nu har jag inte hittat foton från hardtailen än, men om man tittar på kortet nedan (och på cykeln bakom den blåa) så tror jag nog ändå att det blir hardtail. Tune/Stans hjul och Nya Sram XX... Hur jag nu ska kunna förklara det för Shimano.
Foto: Happymtb.org

Ghost is da shit!

[EDIT] 22:40:
Lägligt till Eurobike har nu Ghost lagt upp sin nya hemsida: www.ghost-bikes.com med de nya cyklarna. Och jag hittade då hardtailen som det kanske blir till nästa år, HTX Lector Pro Team:

Details

model

HTX Lector Pro Team

stem

Ritchey WCS 31.8 mm

headset

Ritchey WCS Tapered

seatpost

Tune Carbon 340 31.6 mm

r. derailleur

SRAM XX medium cage

shifter

SRAM XX Trigger

bottom bracket

Truvative XX-

brakes

Magura Marta SL 160 mm

front tire

Schwalbe Rocket Ron 2.25

rims

Tune Princess & Prince No Tubes Race Wheelset

hubs

Tune Princess & Prince No Tubes Race Wheelset


frame

UD-Carbon T2T SCL

fork

Magura Durin Race Remote RLC 100 mm

handlebar

Ritchey Superlogic Carbon 580 mm 31.8 mm

framesize

44/49/53 cm

saddle

Selle Italia SLR XC

f. derailleur

SRAM XX

brake lever

Magura Marta SL 160 mm

crankset

Truvative XX

rear tire

Schwalbe Racing Ralph 2.25

spokes

Tune Princess & Prince No Tubes Race Wheelset

cassette sprocket

SRAM XX 11-36

Ghost cyklar i Sverige vet ni väl att ni köper på www.cyclecomponents.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar