lördag 19 september 2009

35gram





Styraren är på plats och nu ska jag ut och se vad den håller för. Det ska bli väldigt intressant. Något annat som är intressant är Mattias Hellöres övriga kollektion av olika lättviktslösningar, med fokus på olika drev. Titta gärna in på hans sida och dregla lite: http://www.hellore.se/EP01.html

Det är Mattias som gjort styraren, vilken är en prototyp som jag skall testa ut. Jag har redan filat lite här och där för att få den att lira bra på crossen. Jag har bytt till singel 44 klinga nu istället för dubbel 46-39. Redan innan provturen har jag börjat fundera på om inte den svarta plastbiten skall vara lite längre. Så att den räcker lite längre fram och längre ned. Och kanske att man skall sätta en bult mellan plasten under kedjan så att kedjan inte ramlar ned. Men det kanske inte behövs. Vi får se under testperioden. Jag siktar på att göra en liten film med enbart styraren i fokus också. Så nu har ni något att se fram emot här på sidan när det är få tävlingar som går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar