lördag 12 september 2009

Resultat LLSM

1 Mattias Wengelin
2 Calle Friberg
3 Jesper Dahlström
4 Mikael Salomonsson
5 Lars Bleckur
6 Fredrik Edin
7 Magnus Palmberg
8 Henrik Öijer
9 Magnus Darvell
10 Alexander Wetterhall

Det blev ingen Mobilbloggning från min sida idag, min telefon vägrade få kontakt med Blogger. Tyvärr. Men jag har massor med bilder som snart kommer upp här på bloggen. Så snart jag fått ned alla på datorn. I morgon är det XC-cup avslutning här i Falun och jag hoppas på att telefonen mår bättre då och jag kan hålla er läsare uppdaterade.

Jag kan till slut säga att det gick i ett rasande tempo idag och det var länge en stor klunga om 15 åkare som höll farten uppe i täten. Det var med ca 4 mil kvar som gruppen splittrades. Wengelin och Friberg kom då loss och höll in till mål. Darvell var loss ett tag och försökte ta in på dem men lyckades inte. Dahlström, Salomonsson och Bleckur gjorde upp om tredje, fjärde och femte plats. Sedan kom Palmberg lite före Öijer och Darvell. Darvell lät Öijer spöa honom för en gång skull. De båda började cykla samtidigt och har tävlat mot varandra länge. Så det var en fin gest av Darvell på Öijers sista tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar