lördag 26 september 2009

Mästarvurpa

Först och främst; Vilket brilljant jäkla väder det är idag! Det är nästan syndigt som jag att sitta inne och pilla på datorn. Men vad gör man om man är energilåg och lite deppig över det finansiella som jag? Nä usch vilken dålig start på ett inlägg. Jag växlar upp och kör om:

Crrrrr-ååååååås! Pang Pang!
Sådärja nu börjar det likna något. Jag startade dagen piggt med uppgång halv 8 och långfrukost med Maria. Sedan gjorde vi stan och hängde på låset när alla öppnade klockan 10. Jag var tvungen att se nya Jack & Jones och så självklart helt nyinflyttade Carlings. Min favorit! Och den senare butiken imponerade mest också. Mycket fint som jag gärna tagit på mig och köpt...

Maria skulle iväg till sin farmor i Skinskatteberg vid 12. Så efter det åkte jag upp till Lugnet å crossade lite. Lite förbättringar på banan hann jag också med innan Jens dök upp. Sedan körde vi ett varv för att känna på de permanenta och nya markeringarna. De satt fint. Så Jens beslutade sig för att gasa och känna på bana, cykel och kropp. Jag rullade mest runt för att trampa ur mina ben och för att vara moraliskt stöd när Jens pressade. Men jag kanske inte var det bästa moraliska stödet han kunde fått. För när Jens lade ned i målkurvan blev det lite för mycket av det goda och Mästaren dängde i backen:

Som ni ser på bilden är det tvåhjulställ och millisekunden efter detta så slog alltså Mästar-Jens ned i backen. Jag var tyst ungefär lika länge innan jag började fnissa. Jag är så elak. Men så slog han sig inte så farlig. Backen är hård som tusan men man glider ganska bra tack vare det lilla sandlager som ligger löst. Ungefär som att gå omkull på ett dammigt gummiglov. Jens fick också brännmärken, precis som på dammiga gummigolv.

Jens deppade ihop ett tag efter det, för hans Garmin GPS lade av och han fick således ingen varvtid. Det som var det viktigaste. Men ganska snart efter det så peppade han igång igen, en varvtid som referens är ju ett måste. 7.12 tror jag att det blev, banan mäter 3,3km.

Nä nu ska jag nog göra en kladdkaka tills Robban kommer. Vi ska fika och snacka cykel.

2 kommentarer:

  1. Riktigt snygga kläder Jens fått tag på, snygga glasögon med. Men flaskställ och flaska när man kör cross på crossbana? Stoppa ner den i ryggfickan istället.

    SvaraRadera
  2. Han har två crossar att välja på... Och snart en hel hög med olika hjulpar... Så han kan lätt välja mellan träning och tävlingskitt. Idag blir det andra bullar.

    SvaraRadera