torsdag 17 september 2009

Blixtsnabbt

Det har knappt hunnit svalna på cykelhållaren där Spöket hängde idag innan nästa godbit är inhandlad på Cyclecomponents.com. Klicka på länken här innan så kan ni läsa om godbiten som beställdes för 17 minuter sedan.
Visst är den Svarta Elden vacker? Leverans på två veckor snackades det om, vi får väl se. Men det är ju ännu inte så bråttom då Italienaren står kvar här hemma fortfarande. Jag beställde förresten en 52a, Ridleys måttguide och Öijer sa så. Tokigt litet om ni frågar mig, Italienaren mäter ju upp 570mm med ett överrör på 550mm. Den Svarta Elden ovan har siffrorna 535mm och 560. Jag kompenserade med en extra lång styrstam och om den Svarta Elden är för liten så åker Mr Motionär på spöstraff.

2 kommentarer:

  1. efter minimotorcyklarna kommer trenden med minicyklarna... närå... fast 535 mm är vad min 54 focus är tror jag, eller en 56a cube som har 540 mm.

    SvaraRadera
  2. För fasen, extra lång styrstam har ju inte på en CX att göra. Välj en större så du kan ha en 100 eller max 110-stam (eller är det 110 du menar med extra lång?)

    SvaraRadera