onsdag 9 september 2009

Dag 6

Shit vilken dryg förkylning jag fått på halsen. Den ger sig tamigtusan aldrig. I går kväll kändes det som om att förkylningen var på väg att släppa, snoret rann ur mig och huvudet lättnade. Jag kände ens ingen smärta i halsen. Och så vaknar jag upp idag med värdens huvudvärk och en ständig känsla av kallsup i gommen. Att halsen är sur är bara en bonus.

Och apropå ingenting så har hemsidan/bloggen hjälpt mig till att bli bättre på min Svenska i skrift. Jag har noterat det nu genom att gå tillbaka i tiden i mina arkiv. Men jag är forfarande kass. För jag föredrar "Dom".

"Åsa och Kalle har fest ikväll, så jag ska hem till dem. <- Rätt
Åsa och Kalle har fest ikväll, så jag ska hem till
de. <- Fel

Eller för att safe:a om man är kass:
Åsa och Kalle har fest ikväll, så jag ska hem till
dom. <- Rätt


Åsa och Kalle är wannbee-cykelbud,
de är fakengers. <- Rätt
Åsa och Kalle är wannbee-cykelbud,
dem är fakengers. <- Fel.

Eller för att safe:a om man är kass:
Åsa och Kalle är wannbee-cykelbud,
dom är fakengers. <- Rätt "

Tur jag är en talang på att cykla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar