söndag 31 januari 2010

Huvudinstruktör

Det har varit en intressant dag idag, minst sagt. Det började med en låååång sovmorgon och sedan en avslappnad frukost. En härlig start på en härlig söndag. Sedan blev det bättre när vi åkte till Borlänge och gick runt och fyndade lite här och var. Jag fick bland annat tag på ett par coola svarta gardiner till min lägenhet. Nu fattas bara en riktigt färgglad matta i "vardagsrummet". IKEA har en grymt fin matta; Hampen. Först var jag inne på en grön sådan men jag tror faktiskt att röd skulle passa bättre i mitt rum. Såhär ser den ut i alla fall:
Nåväl, tillbaka till dagens dag. När vi sprungit runt på kupolen och inte hittat ett dyft så åkte vi hem igen. Då ställde sig tjejerna och gjorde pannkakor, Jenny och Tessan är grymma på det ska ni veta. En stor sats blev det också, så vi riktigt kunde svulla oss tokmätta. Tessan sa från början att hon skulle ha morötter till och vara nyttig, men det blev inte så. Och jag förstår henne. Jag körde pannkisar med sirap och grädde för hela slanten. Helt underbart gott.


Men det slutar inte här, utan jag sparar det bästa till sist. Efter maten så åkte jag iväg till YA Arena, alltså Velodromen. Där vi hade lite kul och tog ett fint bastumöte. Mötet fortsatte senare på kontoret och mötet gjorde mig till Huvudinstruktör på YA Arena!

Jag är så glad att jag inte kan sitta still. Jag börjar redan i morgon med ett möte med Roine Grönlund som också är huvudinstruktör, det är han och jag som ska styra upp det hela. Än så länge är det timanställning, men det är alltid något och en bra start på något som kan bli hur grymt som helst. Grundkurserna ramlar igång när som helst så det är bara att surfa in på YA Arenas hemsida och boka er kurs. Jag lovar er att det är en upplevelse utöver det vanliga.

Nu sitter jag och försöker varva ned efter dagens brutala träning och glädjebeskedet. Det är inte lätt ska ni tro, men lite nörderi bakom Mac:en brukar få mig att slappna av. Dagens träning idag var även en av mina bättre träningar i år. Jag samlade ihop 26 minuter med en snittpuls på 179 bpm, vilket är ca 95% av mitt max. Mmmmrrrroligt! Maxpulsen under dessa två intervaller hamnade på 185 bpm vilket är 4 slag från mitt max. Det känns i benen kan jag lova.

Dagens Träning:
Intervaller
Total tid: 1.30 h
Intervalltid: 26 min (delat på två), medelpuls 179 bpm, maxpuls 185 bpm
Medelpuls under hela passet: 150 bpm

1 kommentar:

  1. Grattis till uppdraget! Den ena pusselbiten efter den andra :)

    SvaraRadera